En Historie Om At Skabe Kontakt

En historie om kontakt

Min indgang til professionelt salg  og marketing går mere end 30 år tilbage, hvor jeg  i sin tid blev ansat for et stort forsikringsselskab i London. Dette skulle vise sig at få større  betydning for min senere karriere, end jeg på det tidspunkt var klar over.

I de første måneder gik jeg på forskellige salgskurser om formiddagen og om aftenen, efter mørkets frembrud, blev jeg sendt ud i Londons bydele for at afprøve mine salgsteknikker ved at sælge forsikringer og investeringspapirer til private.

Salgsteknikken var i og for sig ganske simpel, men samtidig også grænseoverskridende. Min opgave var at skabe kontakt til private husstande ved at banke uanmeldt på deres dør – uden at vide, hvordan de ville reagere, og om de overhovedet gad at lytte til det jeg havde at sige. I begyndelsen var dette en større forhindring og udfordring, der skulle overvindes.

Sådan blev jeg lukket ind

'Dør til dør' sælger

En “rigtig” dør-til-dør sælger

Jeg fandt dog hurtigt ud af, at jeg med en enkel “salgstale”, blev lukket ind i rigtig mange hjem. Med de rette salgsteknikker samt en kompetent præsentation, fik jeg masser af ordrer og blev, efter knap to måneder, forfremmet til teamleader.

Det at skabe kontakt

Tilbage i Danmark, efter flere salgs- og marketing stillinger samt konsulentjob med undervisning i salg og ledelse, startede jeg ContactVision. Læs også: Om ContactVision
Grundlaget var et salgskoncept, “Eight out of 10″, inspireret af mine ” banke på døre i London”  dage. Visionen  var, og er, at få otte ud af 10 kontakter til at resultere i møder.

Læs mere om: Eigth out of 10

Få flere emner og mersalg

Vil du vide mere om, hvordan du kan få flere kontakter og emner gennem din hjemmeside, som igen vil betyde mersalg, så ring gerne til Jørgen i dag på tlf.: 3166 8618.